Saturday, January 15, 2011

PERJUMPAAN SULUNG ILC-AFG : kerjasama diraih

bismillah...semoga dalam redha dan kasih sayang tuhan..alhamdulillah..terima kasih Tuhan..terima kasih rasulullah...dapat lagi kita hidup dalam tahun baru kali ini..dan telah berjaya menempuh tahun 2010 yang penuh dengan seribu satu cabaran..marilah kita koreksi diri kita..apakah makin bertambah rasa-rasa bertuhan seperti rasa takut,rasa cinta kan Tuhan...atau masih sekata tidak ada perubahan..bahkan bertambah malanglah bagi yang semakin kurang rasa berTuhan itu...

Alhamdulillah..ILC pada tahun ini semakin mengorak langkah setelah sekian lama mendiamkan diri kerana ada beberapa perkara yang diselesaikan...sebagai permulaan untuk tahun ini..pihak ILC telah mengadakan pertemuan sulung dengan Akademi Fasilitator Group (AFG) baru-baru ini.

Pertemuan yang berlangsung pada 14 januari 2011 pada jam 3 petang itu telah dihadiri oleh wakil dari ILC iaitu Fasilitator M.Syafie,Fasilitator Hamimi,Fasilitator shidi,dan fasilitator Amani. Pertemuan yang bertujuan untuk mejalinkan kerjasama erat antara ILC-AFG itu dipengerusikan sendiri oleh pengerusi AFG bagi sesi 2011/2012 iaitu saudara Muhammad Ahyad bin Abd Manan..Turut bersama ialah timb. AFG Nor Fathiah binti Rusni,exco disiplin MPPKIPSAS,serta ajk perhubungan luar AFG..

Pertemuan selama lebih sejam itu telah membincangkan banyak aspek dari segi hubungan kerja,bahagian pentadbiran(organisasi atasan ILC-AFG),penggunaan tenaga kerja,serta program-program yang akan dijalan kan bersama...antara program yang diberi perhatian ialah kursus asas untuk fasilitator yang mana bertitik tolak dari situ akan menghasilkan fasilitator yang berfikiran positif,kreatif dan mampu untuk memimpin dan dipimpin.

Selain itu juga..dengan adanya kerjasama yang erat ini,dapat juga menjayakan dan merealisasikan objektif konsultan yang baru ditubuhkan pada akhir tahun 2009 iaitu sifar kadar pengangguran dari kalangan lepasan KIPSAS khususnya ahli dari AFG..

Diharapkan dengan adanya kerjasama ini..ILC-AFG akan lebih mengorak langkah,membantu mana-mana masyarakat yang memerlukan bantuan dari segi akademik,sahsiah diri dan lain-lain.

Pihak ILC juga mengucapkan selamat belajar,dan selamat maju jaya kepada para fasilitator ILC yang kini sedang melanjutkan pelajaran dan diharapkan dapat membantu menjayakan bersama cita-cita ILC sperti yang telah digariskan oleh 3 pengasas ILC...

salam perjuangan,salam kasih sayang,salam maju jaya dari kami ILC untuk tahun 2011 ini...

No comments:

Post a Comment